FENIX w ramach prowadzonej działalności usługowej z zakresu Księgowości tradycyjnej proponuje następujące modele współpracy i ewidencji dokumentów:
- Klienci nie posiadający oprogramowanie do fakturowania:
- Klient przekazuje do FENIX dyspozycje dotyczącą wystawienia faktury lub raport dobowy z kasy fiskalnej
- FENIX generuje faktury i przekazuje je do nabywcy lub ewidencjonuje w księgach sprzedaż z kasy fiskalnej
- Przekazanie dokumentów kosztowych do FENIX
- Zaksięgowanie dokumentów w systemie księgowym Biura Rachunkowego FENIX
- Przekazanie do Klienta informacji dotyczących wymiaru koniecznych do zapłaty składek ZUS i do US
- Przekazanie do Klienta dokumentów sprawozdawczych (Deklaracje, Sprawozdania)
- Klienci posiadający oprogramowanie do fakturowania:
- Klient generuje dokumenty sprzedażowe z poziomu wykorzystywanego przez Klienta oprogramowania
- Przekazanie dokumentów sprzedażowych i kosztowych do Biura Rachunkowego FENIX
- Zaksięgowanie dokumentów w systemie księgowym Biura Rachunkowego FENIX
- Przekazanie do Klienta informacji dotyczących wymiaru koniecznych do zapłaty składek ZUS i do US
- Przekazanie do Klienta dokumentów sprawozdawczych (Deklaracje, Sprawozdania)
- W przypadku zatrudnienia pracowników przez Klienta – FENIX dokona obsługi Kadrowo – Płacowej na zlecenie Klienta:
- Pełna obsługa kadrowo – Płacowa (Umowy o pracę, aneksy, świadectwa pracy, Ewidencja kadrowo – płacowa)
- Rozliczenia związane z wynagrodzeniem pracowników i sporządzanie wymaganych deklaracji do ZUS
- Deklaracje PIT